خبر استانی

اخبار ایران - اخبار استانها و شهرستانهای ایران را در خبرگزاری دنبال کنید.

خبر استانی

اخبار ایران - اخبار استانها و شهرستانهای ایران را در خبرگزاری دنبال کنید.

اخبار ایران - اخبار استانها و شهرستانهای ایران را در خبرگزاری دنبال کنید.

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آثار چارلز جنکس

چارلز جنکس به عنوان یکی از بزرگترین نظریه‌پردازان حوزه معماری، آثار بسیاری از خود بر جای گذاشته است که عمدتا کتاب‌هایی در رابطه با نظریات نوین وی هستند. چارلز جنکس من جمله معدود معمارانی به شمار می‌رود که علیرغم مطرح کردن تئوری‌های متعدد، آثار معماری چندان زیادی از خود برجای نگذاشته است و بیشتر وقت خود را به مطالعه و تحلیل آثار سایر معماران نامدار می‌گذراند. همین امر سبب شد که این معمار بتواند با فراغ خاطر و بی‌طرفی، نظریه‌پردازی و نگارش کتاب‌هایی بپردازند  که اهم آنها به شرح زیرند:

-جنبش مدرن در معماری  (Modern Movement in Architecture)

-معماری پرش کیهانی  (The Architecture of The Jumping Universe)

-کتاب ۵ معمار بزرگ نیویورک  (The New York Five)

-زبان معماری پست مدرن  (The Language of Post Modern Architecture)

-مدرن متاخر  (Late Modern)

-پست مدرنیسم چیست؟ What is Post Modernism))

  • علی بهرامی
  • ۰
  • ۰

جنکس، متولد 21 ژوئن سال 1939 در بالتیمور، مریلند، پیش از تحصیل در رشته ی معماری در مدرسه ی عالی طراحی هاروارد، مدرک خود در رشته ی ادبیات انگلیسی را از دانشگاه هاروارد دریافت نمود.

پس از فارغ التحصیلی در سال 1965، او به انگلستان نقل مکان کرد، و در دانشگاه لندن به مقام دکتری مورخ معماری نائل شد. در دوره های تحصیلی خود، او زیر نظر منتقدان معماری مدرن همچون زیگفرید گیدیئون و رینر بنهام آموزش دید.

پایان نامه ی دکتری جنکس، به کتابی چاپ شده توسط او در سال 1972 به نام جنبش های مدرن در معماری بدل گشت. او سپس در پی نوشتن زبان معماری پست مدرن، ناپایداری و تغییر پذیری سبک های معماری پس از مدرنسیم را دسته بندی کرده و مورد بررسی قرار داد.

  • علی بهرامی
  • ۰
  • ۰

چارلز جنکس، مورخ معماری پرآوازه، معمار منظر و مدیر مرکز درمانی سرطان مگی، به گزارش مجله ریبا در توییتر و با تایید خیریه ی مرکز درمانی مگی، در سن 80 سالگی به تاریخ 13 اکتبر 2019 در خانه اش در لندن دار فانی را وداع گفت.

از جنکس بعنوان متفکر پیشتاز پست‌مدرنسیم در معماری یاد میشود و نوشته های او در رابطه با تئوری های معماری پست مدرن، از شهرت بسیاری برخوردار است. او این مباحث را در کتاب هایش از جمله "زبان معماری پست مدرن" (1977)، "ساختمان نمادین" (2005) و "مدرنسیم انتقادی – پست مدرنیسم به کدام جهت میرود؟" (2007) مورد بررسی قرار داده است.

  • علی بهرامی
  • ۰
  • ۰

داکت اسپلیت ایران رادیاتور یکی از رایج‌ترین سیستم‌های تهویه مطبوع در ایران است. این سیستم مانند اسپلیت دیواری از یک واحد داخلی (تهویه هوا) و یک واحد خارجی (کندانسور) تشکیل شده است که توسط لوله‌های مسی به یکدیگر متصل می‌شوند.

داکت اسپلیت ایران رادیاتور از کمپرسور دوار برای مناطق معتدل و مرطوب استفاده شده می کند. با توجه به کیفیت و عملکرد بهینه این تجهیزات، در سالهای اول در لیست بهترین داکت اسپلیت های موجود در بازار قرار گرفت و به یکی از پرفروش‌ترین مارک‌ها با توجه به قیمت داکت اسپلیت ایران رادیاتور تبدیل شد. گروه تولیدی ایران رادیاتور برای جلوگیری از اتلاف انرژی از کیت‌های اینورتر در این محصولات استفاده می‌کند.

  • علی بهرامی
  • ۰
  • ۰

در این بخش قصد داریم به بررسی بازسازی مطب دندانپزشکی با عنوان Digital Dental Clinic TEFI بپردازیم. این پروژه، طراحی مجدد یک فضای درمانی با محوریت تبدیل یک کلینک قدیمی به یک فضای مدرن بوده است.

کلینک Digital Dental Clinic TEFI در شهر کیو، پایتخت کشور اوکراین واقع شده است و کار طراحی داخلی مجدد و بازسازی، توسط استودیو اوکراینی SOESTHETIC GROUP صورت گرفته است. این پروژه در سال ۲۰۱۶ انجام شده است. همانطور که اشاره شد، این پروژه، تبدیل یک فضای قدیمی، به یک کلینیک مدرن بوده است. فضایی که در آن ارباب رجوع حس خوبی از حضور را تجربه نماید. در ادامه توضیحات مربوط به دیزاین این کلینیک که توسط معمار ارائه گردیده است را مطالعه خواهید نمود.

  • علی بهرامی
  • ۰
  • ۰

این خانه مسکونی، در سال ۲۰۰۳ در شهرک مجیرو در توکیو ژاپن توسط مهندسین مشاور تندو طراحی واجرا گردید و جایزه طراحی برتر کشور ژاپن را در سال ۲۰۰۴ به دست آورده است.

در این خانه شخصی راه حل جالبی برای استفاده هوشمندانه از فضا پیشنهاد شده است که نشان دهنده برخوردی خلاقانه در بهینه سازی استفاده از فضا و انعطاف پذیری هر چه بیشتر آن است. همانگونه که از نام خانه پیداست بخش عمده ای از آن با تکیه بر وسایل کشویی که در دیوارها جاسازی شده طراحی گردیده است. کانسپت اصلی طراحی این خانه جاسازی فشرده تمام مبلمان مورد نیاز یک خانواده مانند تختخواب، کمد، میز، صندلی و وسایل فضاهای خدماتی آنها متشکل ازآشپزخانه سرویس بهداشتی و انبارهای دیواری است که در یک سمت خانه و به صورت نواری قرار گرفته اند و دیگر فضاهای خانه به طور باز و آزاد در نظر گرفته شده اند.

  • علی بهرامی
  • ۰
  • ۰

مدتهاست که متریال شبکه فلزی یا همان Metal Mesh به عنوان پوشش روی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. حجم عظیمی از فلز که بصورت شبکه و با طرح های گوناگون به عنوان پوشش روی نما قرار می گیرد. اگر به ساختمان هایی که با این نوع نما کاور می شوند نگاهی بیاندازید، خواهید دید که زیر کاور متریال شیشه و فریم کار شده و روی شیشه، پوشش نمای ساختمان با این شبکه های فلزی کار می شود. پروژه های شاخصی با این متریال و این سبک طراحی، در خارج و داخل ایران کار شده است. در میان کارهای داخلی با متال مش می توان به پروژه بازار چارسو اشاره نمود که طراحی آن توسط معمار باتجربه کشورمان، مهندس محمد مجیدی صورت گرفته است.

  • علی بهرامی
  • ۰
  • ۰

رابرت ونتوری از اولین معمارانی بود که الگوهای تزئینی و ترکیب نمادهای تاریخی را به طرز شجاعانه ایی در طرح هایش به کار برد. بیشترین تلاش او بر تاکید و تمرکز بر دو حوزه "سلیقه" و"نمادگرایی" در معماری بود. او در کتاب خود تلاش داشت اصول اخلاقی کارکردگرایانه ایی را که برای زمان طولانی بر اندیشه معماری سایه افکنده بود تعدیل کند و در نمونه های زیادی از بیان و آثار خود اشاره می کند که طراحی معماری با معنای تعمدی به کارکردگرایی صِرف غالب خواهد شد و از این طریق با تلاشی آگاهانه حضور دیگر ارزش ها را یادآور می شود.

  • علی بهرامی
  • ۰
  • ۰

مگر می شود که معمار بود و از ماجرای کلیسای ناتمام ساگرادا فامیلیا بی خبر بود! این ساختمان ناتمام به دست معمار نابغه بارسلونایی، آنتونی گائودی طراحی شد و عملیات ساخت آن در سال ۱۸۸۲ آغاز گردید. آنتونی گائودی را می توان نمادی برای شهر بارسلونا دانست. چرا که بسیاری از جاذبه های گردشگری این شهر را پایه گذاری نموده است. از قرار یکی از ساخته های گائودی یعنی همین کلیسای ساگرادا، نماد بین المللی شهر بارسلونا است و گردشگران این شهر را با این ساختمان نیمه تمام می شناسند! شهری که علاوه بر جذابیت های گسترده فوتبالی به دلیل وجود باشگاه فوتبال بارسلونا، جذابیت های معماری زیادی را در خود جای داده است.

  • علی بهرامی