خبر استانی

اخبار ایران - اخبار استانها و شهرستانهای ایران را در خبرگزاری دنبال کنید.

خبر استانی

اخبار ایران - اخبار استانها و شهرستانهای ایران را در خبرگزاری دنبال کنید.

اخبار ایران - اخبار استانها و شهرستانهای ایران را در خبرگزاری دنبال کنید.

  • ۰
  • ۰

سیب میوه ای خوراکی است و از خانواده گلسرخیان است. درخت سیب (Malus domesticica) در سراسر جهان رشد می کند. این درخت منحصر به منطقه خاصی نیست و تاریخچه نهال سیب از آسیای مرکزی و اروپا آمده است ، جایی که به آمریکای شمالی آورده شد. سیب میوه ای ایدئولوژیک و مذهبی در میان یونانیان ، مسیحیان اروپایی و مسلمانان است.

7500 درخت سیب مختلف در جهان وجود دارد که دارای خواص آشپزی ، نوشیدنی ، صنعتی و حتی سلامتی هستند. دانه های درخت سیب معمولاً به رنگهای قرمز ، زرد ، سبز ، صورتی و حتی پرها وجود دارد که بسته به نوع آنها متفاوت است.

جهت انتخاب بهتر و خریدی مناسب میتوانید از طریق وبسایت نهالستان اکین نهال اقدام کنید. در ادامه مطلب ادرس این وبسایت را برای شما قرار خواهیم داد.

https://akinnahal.com/product-category/نهال-سیب/


پرورش درخت سیب از دانه
به راحتی می توانید نهال سیب را در خانه داشته باشید. برای انجام این کار ، فقط باید موارد زیر را آماده کنید:

یک سیب

کود دامی

گلدان

کاغذ ماهیچه ای

کیسه پلاستیکی

چاقوها

سیب ها را با دقت برش دهید تا دانه های آن سالم بیرون بیایند. فراموش نکنید که حتی در مناسب ترین شرایط ، فقط 30 of دانه ها به نهال تبدیل می شوند. بنابراین برای کاشت نهال داشتن چندین دانه سیب ضروری است.

سیب ها را در یک حوله کاغذی بپیچید و به آرامی داخل آن بپیچید. چربی را به آرامی بشویید و در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. مطمئن شوید که درب کیسه پلاستیکی کاملاً بسته شده است تا دانه ها خنک بمانند و آنها را در یخچال قرار دهید. بسته به تنوع و تنوع سیب ، جوانه زنی بذرها ممکن است 3 تا 6 هفته طول بکشد ، اما برای مرطوب نگه داشتن دانه ها باید هفته ای دستمال را چک کنید.

هنگامی که بذرها جوانه می زنند ، کافی است آنها را در خاک مناسب بکارید و منتظر رشد نهال سیب باشید. توجه داشته باشید که خاک باید با ماسه ، خاک رس ، ماسه و کود مخلوط شود تا سرشار از مواد مغذی برای رشد نهال سیب باشد. برای به دست آوردن بهترین نتایج ، توصیه می کنیم دانه های سیب را که در عمق 3 تا 5 سانتی متری سطح زمین جوانه زده اند کاشته و در معرض نور دلپذیر قرار دهید.
نهال های سیب را بچرخانید
مرحله بعدی پیوند است که برای داشتن میوه سیب سالم و سالم لازم است. برای پیوند نهال سیب ، ابتدا صبر کنید تا طول نهال حداقل 30 تا 60 سانتی متر باشد. برای ایجاد پیوند ، یک برش افقی در انتهای پایه نهال سیب ایجاد کنید ، و سپس ، طبق دستورالعمل طراحی ، یک قطعه (پیوندک) از نوع سیب مورد علاقه خود را ، که آن را محکم بریده اید ، در یک نهال قرار دهید. و آن را با پارچه ای محکم بپوشانید.

بهترین زمان برای پیوند نهال سیب اواخر مارس یا اوایل آوریل است که می تواند منجر به عملکرد خوب و تقویت درخت شود. البته ، باید در نظر داشته باشید که در برخی از مناطقی که ماه مارس هنوز سرد و سرد است و دمای هوا کمتر از 10 درجه سانتیگراد است ، معرفی درختان میوه و به ویژه نهال های سیب نباید انجام شود ؛ زیرا تولید نهال را غیرممکن می سازد. هنگامی که پیوند کامل شد ، حدود یک سال طول می کشد تا درختان سیب پیوندی دوباره رشد کنند.
مهمترین پرورش دهنده درختان سیب

سیب گل رز یکی از محبوب ترین درختان سیب ایران است که در شهرهای اصفهان ، تربت حیدریه ، شهریار ، شیراز و کهنز رشد می کند. سیب های رز دارای اندازه متوسط ​​با رنگ های قرمز و سفید و گاهی سبز با طعم شیرین و آبدار هستند.سیب رز یکی از انواع درختان سیب است که بوی بسیار مطبوعی دارد و به همین دلیل نامگذاری شده است. این نوع سیب در اوایل تابستان میوه می دهد.

درخت سیب یکی از مشهورترین و محبوب ترین تولیدکنندگان درخت سیب در ایران است. این نوع سیب دارای پوست قرمز با نوارهای زرد است. سیب های گالا دارای شکل روشن و طعم تلخ و شیرین هستند و خوشبختانه حشرات به راحتی آنها را لمس نمی کنند.
سیب قرمز لبنانی
سیب قرمز لبنانی یکی از واردکنندگان بیشتر درختان سیب در ایران است که ابتدا در ایالات متحده شناخته شد ، اما در ایران به سیب لبنانی معروف است. این سیب دارای پوست ضخیم و قرمز است و به راحتی تحت تأثیر آرد موجود در سلولهای داخلی قرار می گیرد. بنابراین ، زمان برداشت میوه و نوع نگهداری در انبار بسیار مهم است.
سیب زرد لبنانی
نهال های این سیب نیز وارداتی است و تولیدکننده درخت سیب ایرانی محسوب نمی شود. رنگ میوه های رسیده در این سیب زرد -سبز است و کاشتن آن در مناطق مرطوب باعث زنگ زدگی روی پوست میوه می شود ، اما خوشبختانه به راحتی تحت تأثیر کشت و موهای داخلی قرار نمی گیرد. این لاغرتر از سیب قرمز لبنانی است به
سیب فوجی
سیب های فوجی از ژاپنی ها هستند که در چند سال گذشته به ایران وارد شده و در حال حاضر کشت می شوند. میوه سیب فوجی بزرگ و گرد است و دارای شکل ضخیم و نرم با طعم شیرین منحصر به فرد است. این نوع سیب معمولاً اواخر پاییز است و می توان آن را ذخیره کرد.
سیب عباسی
سیب عباسی یک درخت سیب است که به طور کلی بسیار پربار است و برای اهداف تجاری رشد می کند. سیب های عباسی گرد یا بیضی شکل با پوست نازک و استخوان های داخلی هستند. این نوع سیب بومی منطقه سردسیر مشهد است اما در بیشتر مناطق امکان رشد باغ سیب عباسی وجود دارد.
جامام پائوما
سیب مربا که به سیب مشهدی نیز معروف است دارای رنگ قرمز با دم بلند و عطر مطبوع است. همانطور که از نامش پیداست ، زیرا این نوع میوه یک درخت سیب است که مقدار کمی میوه تولید می کند ، اغلب در مربا استفاده می شود و دلیل نامگذاری آن نیز همین است. فصل باردهی معمولاً سپتامبر است. با این حال ، می تواند 3 تا 4 دانه در سال تولید کند و محصولات زیادی تولید کند.
سیب حیدرزاده
این سیب دارای رنگ قرمز مشابه با نقاط سفید کوچک و بوی کمی است. شکل آن نرم ، آبکی و صاف است ، و همین امر باعث شهرت آن شده است. سیب حیدرزاده عمدتا در آذربایجان رشد می کند و متوسط ​​عملکرد سالیانه ای دارد.
مکانی مناسب برای کاشت نهال سیب
درختان سیب سرد ، برگریز و برگریز هستند و بنابراین می توانند به طور طبیعی در مناطق سردسیر یا در نیمکره های شمالی و جنوبی رشد کنند. البته مناطقی که در زمستان طولانی یا اوایل بهار یخبندان دارند برای کاشت درختان سیب مناسب نیستند ، زیرا باعث از بین رفتن گلها و میوه کمتری می شوند. لازم به ذکر است که میزان مقاومت جوانه ها و نهال های سیب گلدار در مدت زمان و اندازه یخبندان آنها بستگی به نوع سیب (گالا ، لبنانی ، گل رز و غیره) دارد.

مانند بسیاری از میوه ها ، نهال های سیب وقتی در معرض نور کامل خورشید قرار می گیرند ، بهترین نتایج را تولید می کنند. برای انتخاب مکان مناسب برای کاشت نهال سیب ، باید منطقه ای را در نظر بگیرید که روزانه 6 تا 8 ساعت نور خورشید دریافت می کند.

زمینی که در آن می توان نهال سیب کشت کرد
نهال های سیب برای حفظ رطوبت به خاک تمیز و زهکشی مناسب نیاز دارند. ساختار خاک باید متوسط ​​و مخلوط با خاک رس و ماسه باشد تا آب در آن جریان یابد و بنابراین خاک زهکشی خوب می تواند مانند اکثر درختان میوه نهال سیب را پرورش دهد. از آنجا که درخت سیب به آب زیادی احتیاج ندارد ، باید محل باغ سیب باشد اما سطح آب زیرزمینی خیلی زیاد نیست ، زیرا این باعث می شود آب زیادی وارد ریشه های درخت شود و می تواند منجر به خرابی شود. وجود اکسیژن در ریشه ها و پوسیدگی آنها

البته درختان سیب در مقایسه با سایر درختان میوه به خوبی مقاوم هستند و بسته به نوع آنها می توانند در برابر گرما و آب و هوا مقاومت کنند. با این حال ، ما نباید از ایجاد شرایط مناسب برای باغ سیب غفلت کنیم.
آبیاری درختان سیب
نهال های تازه کاشته شده باید هفته ای یکبار آبیاری شوند. آبیاری درختان سیب باید با فشار کم و در مدت زمان طولانی انجام شود ، زیرا آبیاری بیش از حد با فشار بالا می تواند مواد معدنی را در خاک آزاد کرده یا به ریشه درخت آسیب برساند. بسیاری از درختان سیب را می توان در خشکسالی کاشت ، و گزارش شده است که درختانی که در مناطق با بارندگی 600 تا 1000 میلی متر در سال رشد می کنند ، به جز در خشکسالی نیازی به آبیاری ندارند.
درخت سیب را بارور کنید
بهترین زمان برای کاشت درخت سیب بهار یا پاییز است که برگها افتاده اند. استفاده از کود یا کود گیاهی یک یا دو بار در سال در باغ سیب می تواند عملکرد را افزایش دهد. همچنین از حدود 1 تا 3 کیلوگرم کود نیتروژن 10-10-10 در سال می توان در هر درخت استفاده کرد.

سطوح پایین پتاسیم ، کلسیم و بور در خاک باعث رشد کم و کاهش دانه های سیب می شود. بنابراین ، اگر خاک ضعیف است ، می توانید از این مواد مغذی با کود کافی استفاده کنید. کودهای شیمیایی نباید در طول کاشت به نهال سیب اضافه شوند زیرا می توانند باعث ریزش و آسیب ریشه های سیب شوند.
آفات درختان سیب
درختان سیب مستعد ابتلا به برخی حشرات و بیماری ها از جمله شته ، کرم سفید ، کرم ، سوسک مو بلند و مگس آتشین هستند. برای کنترل و دفع آفات ، می توانید از روغن ضد آفت به عنوان اسپری قبل از شکوفه درخت استفاده کنید. اما گاهی اوقات حشرات خاصی مانند پشه ها حشرات نهال سیب می شوند. در این موارد می توانید از محلول شامل 1 فنجان سرکه ، 1 فنجان شکر و یک چهارم فنجان آب برای دفع حشرات استفاده کنید. می توانید این محلول را در یک کیسه پلاستیکی بریزید و آن را نزدیک درخت آویزان کنید تا حشرات دیگر به نهال سیب نزدیک نشوند.

کاشت ، وجین ، وجین ، برداشت میوه های آلوده و استفاده از آفت کش های شیمیایی مانند زولون ، زانتین و دیازینون نیز می تواند در از بین بردن آفات درخت سیب موثر باشد.
روشهای ذخیره سازی سیب
در اواسط فصل و پاییز فقط میوه بیاورید. میوه ها در ابتدای فصل برای ذخیره سازی مناسب نیستند و مقاومتی ندارند. بنابراین ، بهتر است از آنها در اسرع وقت استفاده کنید. به طور مشابه ، ذخیره سیب های فصلی در شرایط مناسب تا 5 ماه امکان پذیر است ، اما سیب های برداشت شده در وسط فصل باید حداقل پس از چند هفته مصرف شوند.بهترین راه برای ذخیره سیب این است که آنها را جدا از هر روزنامه بسته بندی کرده و در یک جعبه قرار دهید. البته سیب ها را می توان بدون روزنامه ذخیره کرد ، اما سیب ها نباید در تماس باشند زیرا در بلند مدت رسیدن و رنگ آمیزی بدن میوه را تسریع می کنند. محل نگهداری سیب باید خنک ، تاریک و دارای هوای تازه باشد. سیلوها و گاراژها اغلب مکانهای مناسبی برای نگهداری سیب هستند ، اما به دلیل این حرارت و عدم وجود هوای تازه نباید از زیرزمینهای طبقه پایین استفاده کرد.

یکی از نهالستان های فعال و معتبر در این زمینه اکین نهال می باشد. شما میتوانید از طریق ادرس زیر انواع نهال های این مجموعه را مشاهده کنید.

https://akinnahal.com/خرید-نهال/

  • ۰۰/۰۸/۰۲
  • علی بهرامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی